
Žene u medijima su veoma retko zastupljene, a i kada su deo medijske slike predstavljene su na neodgovarajući način. Slika žene u medijima predstavlja sliku žene u našem društvu.
Mediji retko prikazuju dostignuća i uspehe žena u javnom i političkom životu. Retko se govori o doprinosu žena ekonomskom i društvenom razvoju. Žene su ređe od muškaraca prisutne u vestima i ređe se intervjuišu ili pitaju za mišljenje. Pojedine kategorije žena su skoro u potpunosti medijski „nevidljive” – Romkinje, žene sa invaliditetom, žene pripadnice manjinskih nacionalnih grupa, starije žene, žene na selu…
Imamo tabloidizaciju ženskih iskustava, tabloidizaciju ženskih postignuća i uopšte žena, naročito kada je reč o nasilju nad ženama. Senzacionalističko izveštavanje, govor mržnje prema ženama u javnosti i u medijima, imamo političare koji koriste mizoginiju u svakodnevnom obraćanju – kaže Snežana Jakovljević iz Udruženja žena “Peščanik“ iz Кruševca.
Stojan Marković iz Ozon presa iz Čačka smatra da prvo treba da se izborimo za ono gde je najvidljivije, a to su oglasni prostori i panoi, koji su prepuni seksizma i negativnih aluzija na ženski rod jer odatle sve počinje.
Uklanjanje rodnih stereotipa u medijima i promocija rodne ravnopravnosti utvrđen je kao jedan od strateških ciljeva Nacionalne strategije za poboljšanje položaja žena i unapređivanje rodne ravnopravnosti. Slika žene u medijima predstavlja sliku žene u našem društvu. Patrijarhat, rodni stereotipi i predrasude o ženama, populaciji koja je brojnija u odnosu na muškarce, ali predstavljena kao manje vredna, dobra za kuću i porodicu, ali ne i za društvo i učestvovanje u javnom životu, preovladavaju u Srbiji u 21. veku.